Voedingswaar
 
   
 

 

Druk op de "grote rode knop" om binnen te gaan

 

   
 

 

Voedingswaar "Gezonde voeding" eko en bio

Voedingswaar levert ingrediënten en producten van zeer hoge kwaliteit, aan o.a. Delicatessen winkels, Catering bedrijven en Natuurvoedingswinkels.
Wij selecteren enkel de beste ingrediënten van de hoogste kwaliteit. Met als resultaat dat onze producten geen sterk allergene voedingsmiddelen bevatten en geschikt zijn voor de meeste dieeten zoals het Heller dieet (hellerdieet), Atkins (atkinsdieets), Moerman (moermandieet), het Houtsmuller dieet (Houtsmullerdieet) en het Bloedgroepdieet. Tevens sluit het aan bij de orthomoleculaire voeding wijze.
We leveren producten zonder; tarwe, gluten, koemelk of lactose.
We produceren ook kleine oplagen, geheel naar Uw dieet-wens

 

| Home | Producten | Ingrediënten | Informatie | groothandel | links | contact | disclaimer |

 

Druk op de "grote rode knop" om binnen te gaan

 

 

©2005-2006 Voedingswaar.nl

 

Hoe zit het met: gezonde voeding en voedingswaarden,

Gezonde voeding is gezonde produktie; ook essentieel voor een goede gezondheid en om het lichaam optimaal te laten functioneren.
Gezonde voeding is pas compleet als deze ook goed wordt verteerd en opgenomen in ons lichaam. Dit is een van de fundamenten voor een lang en gezond leven.
Gezonde voeding is een kwestie van evenwicht tussen diverse voedingsmiddelen en hoeveel je ervan moet eten.

.

Voedingswaar.nl staat voor gezonde voeding.
Op basis van spelt en amandelen als gezondheids voedsel
klik hier voor gezonde voeding

 

 

Amandelen
Gelukkig, is de tactvol op smaak gebrachte en veelzijdige amandel beschikbaar door het jaar om een gezonde en smakelijke toevoeging aan zowel zoete als smakelijke schotels te maken. Hoewel de verpakte amandelen beschikbare jaarronde zijn, zijn zij in seizoen in midzomer wanneer zij bij hun het verst zijn.

De amandel wij waaraan als noot denken is technisch het zaad van het fruit van de amandelboom, een middelgrote boom die geurige roze en witte bloemen draagt. Als zijn neven, perzik, kersen en abrikozenbomen, binnen draagt de amandelboom vruchten met stenen-als zaden (of kuilen). Het zaad van het amandelfruit is wat wij naar als amandelnoot doorverwijzen.


De Voordelen van de gezondheid
Beschrijving
Geschiedenis


De Voordelen van de gezondheid
De lagere ldl-Cholesterol en vermindert Uw Risico van Hartkwaal
Een high-fat voedsel dat goed voor uw gezondheid? Dat niet een oxymoron, zijn amandelen. De amandelen zijn hoog monounsaturated binnen vetten, het zelfde type van gezondheid-bevorderende vetten zoals in olijfolie worden gevonden, die met verminderd risico van hartkwaal zijn geassocieerd. Vijf grote menselijke epidemiologische studies, met inbegrip van de Studie van de Gezondheid van Verpleegsters, de Studie van de Gezondheid van Iowa, de Adventistenstudie van de Gezondheid en de Studie van de Gezondheid van Artsen, allen vonden dat de nootconsumptie met een lager risico voor hartkwaal verbonden is. De onderzoekers die gegevens van de Studie bestudeerden van de Gezondheid van Verpleegsters schatten dat het substitueren van noten voor een gelijkwaardige hoeveelheid koolhydraat in een gemiddeld dieet in een 30% vermindering van hartkwaalrisico resulteerde. De onderzoekers berekenden indrukwekkendere risicovermindering -- 45% -- toen het vet van noten voor verzadigde vetten werd gesubstitueerd (gevonden die hoofdzakelijk in vlees en zuivelproducten worden gevonden).

Dit verminderde risico van hartkwaal kan gepast zijn, voor een deel, aan de anti-oxyderende actie van vitamine E vond in de amandelen, evenals aan ldl-Vermindert monounsaturated het effect van amandelen vetten. (LDL is de vorm van cholesterol die is verbonden met atherosclerose en hartkwaal). Wanneer de amandelen voor traditionelere vetten in menselijke het voeden proeven worden gesubstitueerd, kan de cholesterol LDL van 8 tot 12% worden verminderd.

Naast gezonde vetten en vitamine E, bevat een kwart-kop amandelen bijna 98 mg van magnesium (dat 30.5% van de dagelijkse waarde voor dit belangrijke mineraal), plus 258 mg van kalium.

Het magnesium is blocker van het het calciumkanaal van de Aard eigen. Wanneer er rond genoeg magnesium is, ademen de aders en de slagaders sigh van hulp en ontspannen, die weerstand vermindert en de stroom van bloed, zuurstof en voedingsmiddelen door het lichaam verbetert. De studies tonen aan dat een deficiëntie van magnesium niet slechts met hartaanval wordt geassocieerd maar dat onmiddellijk na een hartaanval, het gebrek aan voldoende magnesium vrije basisverwonding aan het hart bevordert. Het kalium, een belangrijke elektrolyt betrokken bij zenuwtransmissie en de samentrekking van alle spieren met inbegrip van het hart, zijn een ander mineraal dat voor het handhaven van normale bloeddruk en hartfunctie essentieel is. De amandelen bevorderen uw cardiovasculaire gezondheid door 298 mg kalium en slechts 0 te verstrekken.4 mg die natrium, tot amandelen maken een vooral goede keus aan in het beschermen tegen hoge bloeddruk en atherosclerose.

Mogen de Gezonde Vetten van de amandel u helpen Gewicht verliezen
Een studie die in de kwestie van November 2003 van wordt gepubliceerd Internationaal Dagboek van Zwaarlijvigheid en Verwante Metabolische Wanorde dat omvatte te zware 65 en de zwaarlijvige volwassenen stelt voor dat een amandel-verrijkt laag caloriedieet (dat monounsaturated binnen vetten) hoog is, kan te zware individuen helpen ponden effectiever afwerpen dan een laag caloriedieet hoog in complexe koolhydraten. Die op het amandel-verrijkte lage caloriedieet verbruikten 39% van hun calorieën in de vorm van vet, 25% waarvan monounsaturated vet was. In tegenstelling, verbruikten die op het lage caloriedieet hoog in complexe koolhydraten slechts 18% van hun calorieën aangezien het vet, waarvan 5% was vet monounsaturated, terwijl 53% van hun calorieën werden afgeleid uit koolhydraat. Beide diëten leverden het zelfde aantal calorieën en gelijkwaardige hoeveelheden proteïne. Na 6 maanden, hadden die op het amandel-verrijkte dieet grotere verminderingen van gewicht (-18 versus. -11%), hun waistlines (-14 versus. -9%), lichaamsvet (-30 versus. -20%), totaal lichaamswater (-8 versus. -1%), en systolische bloeddruk (-11 versus. 0%). Die die amandelen eten ervoeren een 62% grotere vermindering van hun gewicht/BMI (de index van de lichaamsmassa), 50% grotere vermindering van tailleomtrek, en 56% grotere vermindering van lichaamsvet in vergelijking met die op het lage dieet van het calorie hoge koolhydraat!

Onder die onderwerpen die type 1diabetes hadden, de verminderingen van het diabetesmedicijn waren aanhoudend of verder
verminderd in 96% van die op het amandel-verrijkte dieet tegenover
binnen 50% van die op het complexe koolhydraatdieet. (2 Januari, 2005)

Biotine -- een energie-Opvoerende zijn de B-Vitamine Amandelen een
uitstekende bron van biotine, een B-Vitamine betrokken bij het metabolisme van zowel suiker als vet. Aangezien een zuivere kwart-kop amandelen 75,7% van de dagelijkse
waarde voor biotine verstrekt, het eten van amandelen kan uw energieproductie bevorderen, huid gezondheid en zenuwstelselfunctie.

In suikermetabolisme, de biotine hulp beweegt suiker van zijn aanvankelijke stadia van
verwerking op zijn omzetting in bruikbare chemische energie. Om deze reden, spier klemmen en pijnen met betrekking tot fysieke inspanning, welke het resultaat van het onvermogen van het lichaam kan zijn om
efficiënt suiker als brandstof te gebruiken, kan een biotinedeficiëntie signaleren.

Veel van de klassieke symptomen van de biotinedeficiëntie impliceren
op huid betrekking hebbende problemen, en de rol van biotine in vette synthese wordt vaak aangehaald als
reden voor deze biotine-huid verbinding. De biotine wordt vereist voor de functie van een enzym in het lichaam
genoemd acetyl carboxylase Co-A, welke de bouwstenen voor de productie van vet in het lichaam
samenbrengt. In zuigelingen, gemeenschappelijkste is het biotine-deficiëntie symptoom wieg GLB. In volwassenen, de gelijkwaardige huidvoorwaarde wordt genoemd seborrheic dermatitis.

Omdat de glucose en het vet voor energie binnen het zenuwstelsel
worden gebruikt, de biotine functioneert ook als steunende vitamine op dit gebied. Talrijke op zenuw betrekking hebbende symptomen zijn verbonden met
biotinedeficiëntie met inbegrip van gebrek aan spiercoördinatie
(ataxie), en gebrek aan goede spiertoon (hypotonie).

Wel 50% van zwangere vrouwen in biotine ontoereikend kan zijn, een deficiëntie die het risico van geboortetekorten kan verhogen. Het inleidende onderzoek vond laboratoriumbewijsmateriaal van
biotinedeficiëntie zowel in de vroege (eerste trimester) en
late(third trimester) stadia van zwangerschap.

Mangaan, Koper & Riboflavine -- Meer Hulp met de Amandelen van de Productie van
de Energie is een goede bron van het mangaan van spoormineralen en
koper, allebei van die de essentiële cofactoren van een zeer belangrijk
oxydatief enzym zijn riepen superoxide dismutase. Superoxide dismutase ontwapent vrije basissen die binnen mitochondria
(de fabrieken van de energieproductie binnen onze cellen) worden
geproduceerd, waarbij onze energie het stromen wordt gehouden. Gelukkig, De Aard van de moeder levert beide minerale cofactoren in amandelen. Enkel one-quarter levert de kop amandelen 25,7% van de dagelijkse
waarde voor mangaan, en 15,6% van de dagelijkse waarde voor koper. De riboflavine (vitamine B2) speelt ook minstens twee belangrijke
rollen in de de energieproductie van het lichaam. Wanneer actief in de wegen van de energieproductie, de riboflavine neemt de vorm van flavinadenine dinucleotide (FAD) of
flavinmononucleotide (aan FMN). In deze vormen, de riboflavine maakt aan eiwit geroepen enzymen vast flavoproteins die
op zuurstof gebaseerde energieproductie om toestaan voor te komen.

Flavoproteins wordt gevonden door het lichaam, in het bijzonder in plaatsen waar de op zuurstof gebaseerde
energieproductie constant nodig is, zoals het hart en andere spieren. Is andere rol van de riboflavine in energieproductie beschermend.

De zuurstof-bevattende molecules het lichaamsgebruik om energie te
veroorzaken kunnen hoogst reactief zijn en kunnen schade aan
mitochondria en zelfs de cellen zelf per ongeluk veroorzaken. In mitochondria, dergelijke schade wordt grotendeels verhinderd door klein, eiwit-als molecule genoemd glutathione. Als vele "anti-oxyderende" molecules, glutathione moet constant worden gerecycleerd, en het is vitamine B2 die dit recycling om toestaat plaats te vinden. (Technisch, de vitamine B2 is een cofactor voor enzymglutathione reductase die de
geoxydeerde vorm van glutathione terug naar zijn verminderde versie
vermindert.) Die zelfde one-quarter kop amandelen zal uw cellen van 26,4% van de
dagelijkse waarde voor riboflavine voorzien.

Bevorder de Gezondheid van de Dubbelpunt in een dierlijke studie van
het effect van amandelen op dubbelpuntkanker, de dieren werden blootgesteld aan dubbelpunt-kanker veroorzakend agent
en voedden één van beide amandelmaaltijd, amandel olie, gehele amandelen of een controledieet dat geen amandelen bevat. De dieren gegeven gehele amandelen toonden minder tekens van
dubbelpuntkanker, met inbegrip van minder snel verdelende cellen. Één reden kan inhoud van de amandelen de hoge vezel zijn: enkel bevat een kwart-kop amandelen 4 gram van vezel, dat 21% van de dagelijkse waarde voor vezel.


De hulp verhindert Gallstones Twintig jaar dieet verzamelde gegevens
over 80.718 vrouwen van de Studie van de Gezondheid van de
Verpleegsters aantoont dat vrouwen die minste 1 ons noten eten, de pinda's of de pindakaas elke week hebben een 25% lager risico om
gallstones te ontwikkelen. Sinds 1 ons is slechts 28,6 noten of ongeveer 2 tablespoons van
nootboter, verhinderen van gallbladder ziekte kan zo gemakkelijk zijn zoals
verpakking één pindakaas en geleisandwich (ben zeker om geheel
tarwebrood voor zijn vezel te gebruiken, vitaminen en mineralen) voor lunch elke week, hebbend een handvol amandelen als middag raap me op, of werpend sommige okkernoten op uw havermeel of salade. (30 Juni, 2005)

Een zijn de Goede Bron van Proteïne Amandelen 20% proteïne. Een kwart-kop bevat 7,55 gram -- 15,1% van de dagelijkse waarde voor
proteïne en meer proteïne dan door het typische ei wordt verstrekt, welke 5,54 gram bevat.

Beschrijving
De amandel wij waaraan als noot denken is technisch het zaad van het
fruit van de amandelboom, een glorious middelgrote boom die geurige roze en witte bloemen
draagt. Als zijn neven, de perzik, kers en abrikozenbomen, de amandelboom draagt binnen vruchten met stenen-als zaden (of
kuilen). Het zaad van het amandelfruit is wat wij naar als amandelnoot
doorverwijzen.

De amandelen zijn gebroken wit in kleur, behandeld door een dunne bruinachtige huid, en ingepakt in harde shell. De amandelen zijn geclassificeerd in twee categorieën: snoepje (Prunus amygdalu var. dulcis) en bitter (Prunus amygdalu var. amara).

De zoete amandelen zijn het type die worden gegeten. Zij zijn ovaal, gewoonlijk buigzaam in textuur en wonderfully boterachtig in smaak. Zij zijn beschikbaar in de markt of nog in hun shell of met hun
verwijderd shell. De geschilde amandelen zijn beschikbaar geheel, gesneden of slivered in één van beiden hun natuurlijke vorm, met hun huid, of gebleekt, met hun verwijderde huid.

De bittere amandelen worden gebruikt om amandelolie te maken die als
aroma voor voedsel en likeuren zoals Amaretto wordt gebruikt. Zij zijn anders oneetbaar aangezien zij natuurlijk giftige substanties
zoals hydrocanic zuur bevatten. Deze samenstellingen worden verwijderd in de productie van
amandelolie.

Geschiedenis
De amandelen zijn een oud voedsel dat ongeveer in historische teksten
is geschreven, met inbegrip van de Bijbel. De amandelen werden verondersteld om in gebieden in westelijk Azië en
Noord-Afrika voortgekomen te zijn. De Romeinen verwezen naar amandelen aangezien de "Griekse noot" in
verwijzing naar de beschaving voorstelde om hen eerst gecultiveerd te
hebben.

De amandelen worden nu gekweekt in veel van de landen die de
Middellandse Zee met inbegrip van Spanje grenzen, Italië, Portugal en Marokko, evenals in Californië. De cultuur van amandelen in Californië, de enige staat die hen produceert, heeft een interessante geschiedenis. Almond trees were originally brought to California centuries ago when missions were created by the Spanish, maar de cultuur van de bomen werd verlaten toen de opdrachten werden
gesloten. Bomen van de amandel vonden hun weg terug naar Californië in de 19de
eeuw via de oostelijke Verenigde Staten. In 1840, de amandel bomen werden gebracht over van Europa en werden eerst
geplant in New England. Omdat het klimaat op de Oostelijke kustlijn hun cultuur niet steunde, de bomen werden gebracht aan Californië waar zij bloeiden en blijven
dit doen.

Om Amandelen te selecteren en op te slaan die nog in hun shells zijn
hebben de langste houdbaarheidsperiode. Als het kopen van deze, zoek shells die niet verdelen zijn, moldy of bevlekt. De geschilde amandelen die in een hermetisch verzegelde container
worden opgeslagen zullen langer dan die duren die in bulkbakken
aangezien zij aan hitte minder blootgesteld zijn worden verkocht, lucht en vochtigheid. Als kopende amandelen in bulkbakken, zorg ervoor dat de opslag een snelle omzet van inventaris heeft en dat
de bulkcontainers goed worden verzegeld om maximumversheid te
verzekeren. Zoek amandelen die in kleur slap eenvormig en of niet verschrompeld
zijn. Bovendien ruik de amandelen. Zij zouden zoet en nootachtig moeten ruiken; als hun geur scherp of bitter is, zij zijn ranzig.

Als u amandelen met een geroosterde aroma en een textuur wilt, kies die geroosterd die "droog" zijn geweest aangezien zij niet
gekookt in olie zoals hun regelmatige geroosterde tegenhangers zijn. Maar toch, zelfs wanneer kopende "droge geroosterde" amandelen, het is belangrijk om het etiket zeker te lezen om te zijn dat geen
extra ingrediënten zoals suiker, de glucosestroop of de bewaarmiddelen zijn toegevoegd.

Aangezien de amandelen een hoog vetgehalte hebben, het is belangrijk om hen behoorlijk op te slaan om hen tegen ranzig
het worden te beschermen. Opslag geschilde amandelen in een strak verzegelde container, in een koele droge plaats vanaf blootstelling aan zonlicht. Houdend hen zal de koude hen verder tegen ranzigheid beschermen en zal
hun versheid verlengen. De gekoelde amandelen zullen voor verscheidene maanden houden, terwijl indien opgeslagen in de diepvriezer, de amandelen kunnen voor tot een jaar worden gehouden. De geschilde amandelstukken zullen ranzig sneller dan gehele geschilde
amandelen worden. De amandelen in shell hebben nog de langste houdbaarheidsperiode.

Hoe te naast het zijn te genieten van gegeten ruw, de amandelen zijn een prachtige toevoeging aan een verscheidenheid van
recepten van salades aan gebakken goederen.